Wednesday 27 August 2014

Dark Escape 4D - Gruelling Terror

Project Zero, Penumbra, Dead Space, Amnesia, Silent Hill, Alone in the Dark, Resident Evil, Eternal Darkness: Sanity's Requiem, Forbidden Siren and F.E.A.R. all contain a shock or several.

System Shock 2 deservedly haunts, Doom 3 encourages pants to be soiled and while internet freebie Slender was undeniably effective, the novelty soon peters out.

After P.T, we are all looking forward to actual PS4 game Silent Hills...

If you're old enough to remember, be careful when handling something Soft & Cuddly.

Apart from how much they cost to finish, arcades have never terrified - until now.

Developed by Nex Entertainment in 2012 for Bandai Namco, this is bar none, the most frightening arcade game ever devised.

I demand a sequel.  RIGHT NOW!

PS3 Move and GunCon 3 owners should be familiar with Nex as accurate ports of Time Crisis 4, spin off Razing Storm and Deadstorm Pirates all came bundled on a single disc.

The swashbuckling yarn was given an arcade upgrade in 2014 as Special Edition added two exclusive stages.

Body-Shocking 3D Horror Shooting obviously contradicts title.

As I played '4D', confusion understandably reigns and in 1983, this had us believing the same thing.

What?  You want proof?


4-dimensional graphics reaching out of your 48K Spectrum.  Good one.

Turning day into menacing night, the fourth dimension is time.

More recently in 1991, peculiar polygons fought beyond misleading box art.


"Now then.  On with the show."

Part the curtain, step inside and take a seat for an experience your heart, mind and soul will never forget.

You will leave the booth shaking like a leaf and buzzing more than a sex toy.

A fruit loop scientist plays the kidnapping game to determine the effectiveness of his deadly bio weapons.

Ha ha ha!  How original.


Players remain anonymous but are assisted by a NPC throughout.


I could divulge her identity but...

Differing from Play Mechanix's Terminator: Salvation but like Razing Storm, firepower is swapped at set periods, ranging from magnum, uzi and grenade launcher.

Shooting off screen to reload is unnecessary as ammo is generously infinite.

The camera pans where it pleases and automated sequences ooze fantastic tension before serving relentless moments of shock.

Occasionally, action becomes ultra slo-mo and matches the effect of any Hollywood blockbuster.

There's a 'good' and 'bad' ending but I'm not explaining the politics of achieving either.

When wearing the goggles provided, beasts don't need a second invitation to get up close and personal from a gorgeous 46" full HD monitor.  Stereoscopic visuals can be turned off via the push of a 2D button as the possibility of 3D imagery affecting eyesight cannot be completely ruled out.

The bench violently vibrates so parking change isn't advised unless you want coin to leap from where you sit, nearly as much as heart will from chest.

Blasts of air breathe from behind to chill hairs on the back of one's neck.

5.1ch Surround System, 7 speakers and a woofer producing low frequency tidbits, ensures a state-of-the-art experience.

Its 'real time panic-detection system' kicks in when both hands grip gun and in-built sensors detect heart rate. Those of a nervous disposition are punished further as each panic attack is recorded.

Brilliant.

First time players will concur the knife is twisted with unerring precision.

Evidence of actual dread is displayed on screen so when BPM exceeds 100, claiming 'I wasn't really that scared' is unlikely to impress...

As adrenaline flows more aggressively than Niagara Falls, it's difficult to meet the challenge of remaining calm.

Agoraphobia (Pursuit), Necrophobia (Dead), Achluophobia (Dark) and Entomophobia (Vermin) are stages filled with genuine alarm.

For anybody who doesn't know, classic C64 shmup Phobia fed on 8 bit fears in 1989.

Maybe it's just me, but I always thought agoraphobia was something to do with wide open space?

Just ask Helen Hudson (Sigourney Weaver) in 1995 thriller Copycat...

Anyway, conquer the lot to unlock grand finale.

Take a look at this incredibly handsome chap.


Ugly has never looked good.

In recent years, arcades like Terminator Salvation and spiritual sequel Aliens: Armageddon (from a cabinet and gameplay POV), both contained action violence described as mild.

During the height of Mortal Kombat mania, it was common for one on one fighting games to display something like Killer Instinct.


So if Dark Escape reduces legs to quivering jelly, how come restrictions imposed by UK law for amusement arcades aren't contravened?

It's simple - not a single drop of the red stuff is spilled and gore is substituted with green 'blood'.

While not quite the same thing, Evil Dead II anybody?

However, we are still suitably warned.


Very intimidating stuff.

This message appears after pushing 'start' so before play has actually begun.

Ass about face?

Probably.

In-depth analysis will follow and although difficult, please contain your excitement...

6 comments:

  1. Nice blog about the game! I tried playing it but failed on the first stage and ran out of credits :( ended up looking up the ending on the internet and now wish i had more damn credits - i would have probably got the bad ending though, i am crap at games like this where you only get one shot at it.

    ReplyDelete
  2. Nama Perusahaan::"":":":"ONE BILLION RISING FUND
    Gmail Perusahaan:":":":":"::"onebillionrisingfund@gmail.com                       
    Selamat siang
    Namaku Nyonya Ahmed Neni dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia saat ini dan saya mengatakan kepada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan menceritakan namanya kepada dunia dan saya sangat bahagia dengan katakan bahwa keluarga saya kembali untuk selamanya karenaa saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp150.000.000.00 untuk memulai hidup saya sejak saya adalah satu ibu dengan 3 anak dan dunia sepertinya sedang bergantung pada saya saat saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan online bank menolak saya pinjaman mereka mengatakan bahwa penghasilan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya pergi online dan hal-hal menjadi lebih sulit karena mereka merobek uang saya dari saya dengan janji manis untuk membantu saya sampai saya bertemu dengan ALLAH mengirim pinjaman pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, ONE BILLION RISING FUND dimana Juruselamat ALLAH dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir ini tidak akan mungkin terjadi karena pengalaman masa lalu saya dan janji palsu tapi untuk mengejutkan saya, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp150.000.000.00 dan saya akan menyarankan siapa saja yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi perusahaan tersebut, melalui email di: """""""(((((onebillionrisingfund@gmail.com))))))))"""""""karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. Jika Anda melihat bagaimana memastikan pinjaman atau bagaimana mendapatkan pinjaman asli, perusahaan dapat membantu Anda. "

    BBM: D8E814FC 


    Sebagai penerima manfaat dari perusahaan saya adalah bukti hidup dari kerja baik perusahaan dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan formulir pinjaman ONE BILLION RISING FUND. cukup hubungi mereka dan ikuti proses pemberian pinjaman yang mudah

    Anda dapat menghubungi saya Ahmed Neni pada informasi lebih lanjut ((ahmedneni48@gmail.com))

    Allahu akbar

    ReplyDelete
  3. Nama saya Rafif Apriani, saya membaca cerita bagaimana ibu Yanti Ari meminjam dari PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI dengan bantuan perancang busana ternama DIAN PELANGI. Dalam kisahnya, dia menceritakan bagaimana dia kehilangan banyak uang (Rp28.000.000,00) dari pemberi pinjaman yang buruk karena dia membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan usahanya.
    Dia juga menceritakan bagaimana dia menghubungi Dian Pelangi yang menginstruksikan dia untuk menghubungi Ibu Ana Micheal dari PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI dan itulah cara dia meminjam pinjaman yang dia butuhkan untuk meningkatkan usahanya. Jadi saya melihat cerita ibu Yanti Ari dengan detailnya, detail Dian Pelangi dan Ibu Ana Michael dari PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI yang mereka pinjam semua.

    Detil Dian Pelangi :: email: (DIANPELANGIINDONESIA@GMAIL.COM)
    dia tinggal di Jakarta.
    Detil Ibu Yanti Ari :: Nomor teleponnya: +62821-1644-0184
    Nomor Whatsapp: +62821-1644-0184
    dia tinggal di Kota Medan, emailnya: ARIY6261@GMAIL.COM
    Dan akhirnya perusahaan pinjaman asli yang saya ingin siapa saja yang membutuhkan pinjaman dapat menghubungi karena saya sekarang menjadi saksi yang hidup dan semoga Allah selalu memberkati hari saya menghubungi mereka.
    Nama perusahaan: PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI, alamat email: (ANAMICHAELGUARANTYTRUSTLOANS@GMAIL.COM)

    Ketika saya menghubungi ibu yanti dia bercerita bagaimana dia meminjam dari ibu Ana Michael tentang PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI dan seluruh prosesnya. Dengan senang hati saya sampaikan kepada masyarakat umum bahwa Ibu Ana Michael dari GUARANTY TRUST LOANS adalah yang terbaik dan terpercaya.
    Anda dapat menghubungi saya untuk lebih jelasnya melalui email saya: rafifapriani@gmail.com
    Saya berharap orang-orang yang menginginkan pemberi pinjaman yang andal melihat ini.

    ReplyDelete
  4. Yang mana kamu?

    KEPEMILIKAN SATU-SATUNYA
    KEMITRAAN
    KERJA SAMA
    PERSEROAN TERBATAS
    KOOPERATIF

    Saya ingin menggunakan media ini agar Anda semua tahu bahwa mendapatkan pinjaman tidak sesulit dan stres seperti yang Anda pikirkan

    Saya Rina Mariana asli bandung. Indonesia
    Saya mendapat pinjaman saya dari ONE BILLION RISING FUND dan proses aplikasi saya mudah, lancar dan dapat dimengerti dan saya telah diberkati sejak saya baru di perusahaan pinjaman dan hidup saya tidak lagi menjadi bahan tertawaan bagi orang-orang melainkan mereka datang kepada saya sekarang untuk meminta nasihat dan bagaimana membantu mereka secara finansial dan sejauh ini saya telah memperkenalkan cukup banyak orang ke perusahaan pinjaman dan mereka juga mendapatkan pinjaman dari ONE BILLION RISING FUND
    Saya akan menyarankan jika Anda sedang membutuhkan pinjaman dan ingin mendapatkan bantuan karena kami telah mendapatkan bantuan dari ONE BILLION RISING FUND kemudian hubungi perusahaan pinjaman melalui gmail di bawah ini dan dapatkan transformasi dalam hidup Anda secara finansial dan bisnis Anda seperti yang kami lakukan
    Mereka yakin, aman, andal, dan terbuka untuk pelanggan
    Mengapa saya menyukai mereka adalah karena Anda sangat bebas bertanya tentang pinjaman Anda dan layanan mereka 24/7

    Nama Perusahaan:::ONE BILLION RISING FUND
    Gmail: onebillionrisingfund@gmail.com

    Hubungi saya

    Nama ::::::::::: Unung Rina Marian
    Gmail :::::::::::: rinamariana874@gmail.com
    Pekerjaan ::::: KEPEMILIKAN SATU-SATUNYA
    Jumlah pinjaman ::::: ;; $ 10.000,00
    Kota Saat Ini :::::::::: Jakarta

    ReplyDelete
  5. Hello,MY NAMES ARE LUKAS GRAHAMI got my already programmed and blanked ATM card to withdraw the maximum of $5,000 daily for a maximum of 15 days.I am so happy about this because i got mine last week and I have used it to get $100,000.Mr FRANK ROBERT is giving out the card just to help the poor and needy though it is illegal but it is something nice and he is not like other scam pretending to have the blank ATM cards. And no one gets caught when using the card.get yours from him.Just send him an email via Creditcards.atm@gmail.com you can also call or whatsapp today for more enlightenment Email:Creditcards.atm@gmail.com 

    Whatsapp:+1(305) 330-3282.....  

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum
    Data pribadi
    Negara: Indonesia
    Nama: Wahyu Sapto Handoko
    Email: wahyusaptohandoko256@gmail.com
    Alamat: Jl. Sukarela rt.02 / 05 Paninggilan, Ciledug, Tangerang
    Sudah empat tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam Rp1,2 miliar dari ibu Helen dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipuan online. Ibu Helen Wilson telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran pinjaman bulanan yang saya pinjam sebelumnya, saya memohon kepada Ibu Helen bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis lebih lanjut sehingga saya meminta tambahan Rp3,7 miliar setelah melalui saya proses hukum. pinjaman itu disetujui oleh manajemen mereka dan saya menerima pinjaman saya dalam waktu kurang dari 48 jam di rekening bank BRI saya. Saya tidak memiliki tantangan dengan bank karena Mrs. Helen Wilson dan tim manajemen pinjaman WEMA Finance telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah baik di Amerika Serikat, MALAYSIA, INDONESIA dan Rumania, sehingga tidak ada masalah sama sekali.
    Untuk pinjaman apa pun, saya sangat merekomendasikan Ibu Helen Wilson hari ini dan selalu
    Email: (helenwilson719@gmail.com)

    WA: +1-585-326-2165

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh

    ReplyDelete

Copyright © 2012-2024 Nukes and Knives™ All rights reserved.